
Статті
Как правильно утилизировать живую ель
После новогодних праздников украинцы задаются вопросом: «Куда выбрасывать елку?». Зачастую осыпавшиеся хвойные деревья отправляются на городские свалки, в дворовые мусорные контейнеры, а то и вовсе лежат у подъездов. Выброшенная в мусорный контейнер сухая ель не загрязнит почву или воду, но и не принесет никакой пользы окружающей среде. Такая утилизация елок не совсем правильная и не экономичная.
Полезные применения новогодней елки
1. Тепловая энергия. Ели могут использоваться как топливо для котельной, работающей на древесных отходах.
2. Корм животным. Можно собраться с друзьями и отнести свои хвойные деревья (обязательно с оставшимися иголками) в зоопарк для подкормки копытным и некоторым птицам или на ферму. Также хвойные ветки могут послужить животным подстилкой.
3. На даче. В загородном доме зимой еловыми ветками можно топить печь, а из распиленных стволов смастерить бордюр для клумбы, части для скамейки или декоративные элементы для двора.
4. Для здоровья. Избавиться от боли в суставах помогает матрас, набитый еловыми иголками. Его можно изготовить самостоятельно, собрав иголки с новогоднего деревца.
5. На огороде и в саду. Ствол необходимо измельчить до состояния щепок и присыпать ими землю возле деревьев и цветов. Это защитит их от сорняков и предотвратит эрозию почвы.
http://domik.ua/novosti/kak-pravilno-utilizirovat-zhivuyu-el-top-5-sposobov-n249854.html
11 січня - День заповідників і національних парків
Природні заповідники природоохоронні, науково-дослідні установи загальнодержавного значення, що створюються з метою збереження в природному стані типових або унікальних для даної ландшафтної зони природних комплексів з усією сукупністю їх компонентів, підтримання природних спонтанних процесів і явищ, вивчення природних процесів і явищ, що відбуваються в них, розробки наукових засад охорони навколишнього природного середовища, ефективного використання природних ресурсів та екологічної безпеки.
До уваги суб'єктів господарювання!
Нагадуємо, що суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких показник загального утворення відходів становить від 50 до 1000 умовних одиниць, щороку подають декларацію про відходи (далі - декларація) за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 118 «Про затвердження Порядку подання декларації про відходи та її форми».
Декларація подається один раз на рік одночасно в паперовій та електронній формі до центру надання адміністративних послуг Сєвєродонецької міської ради (бул. Дружби Народів, 32-а), або через електронну систему здійснення дозвільних процедур у сфері поводження з відходами (http://e-eco.gov.ua), до 20 лютого року, що настає за звітним.
Якщо суб'єкт господарювання має у своєму складі філії або інші відокремлені підрозділи без статусу юридичної особи, які провадять свою діяльність у різних регіонах (у межах певної адміністративно-територіальної одиниці) України, такий суб'єкт господарювання подає декларацію за місцем провадження діяльності філією або іншим відокремленим підрозділом.
Управління протягом п'яти робочих днів з дня отримання декларації розглядає та здійснює її реєстрацію або оформляє письмове повідомлення із вичерпним переліком зауважень щодо необхідності виправлення/уточнення наданих відомостей, яке передає до центру надання адміністративних послуг, для передачі суб'єкту господарювання.
Підставами для оформлення письмового повідомлення щодо необхідності виправлення/уточнення наданих відомостей є виявлення в наданій декларації неповних та/або недостовірних відомостей.
Суб'єкт господарювання, що подав декларацію, в п'ятиденний строк з дня отримання повідомлення повинен подати виправлену декларацію або уточнену інформацію з питань, зазначених у повідомленні Департаменту, до центру надання адміністративних послуг.
При подачі декларації рекомендуємо користуватися електронною системою здійснення дозвільних процедур у сфері поводження з відходами, яка доступна за адресою http://e-eco.gov.ua. За її допомогою ви зможете подавати декларацію про відходи в електронному вигляді, що дозволить заощадити час та кошти, знівелює корупційні ризики, автоматизує та спростить процедуру реєстрації декларації. Для того щоб скористатися послугою необхідно отримати/мати електронний цифровий підпис (ЕЦП). З інформацією як отримати ЕЦП можна ознайомитися за посиланням
https://e-eco.gov.ua/site/eds.
Шановні колеги та друзі!
В Україні з’явиться Єдиний реєстр із оцінки впливу на довкілля
Вчора, 18 грудня 2017 року, введений в дію Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», прийнятий Верховною Радою 23 травня.
Він, зокрема, передбачає, що подача документів для отримання висновку з оцінки впливу на довкілля здійснюється безпосередньо шляхом внесення їх до відкритого Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля (ОВД).
Як повідомив Міністр екології та природних ресурсів Остап Семерак, реєстр зараз працює у тестовому режимі з базовим функціоналом, який у подальшому буде розширено та включатиме необхідні інформаційно-довідкові матеріали щодо процедури оцінки впливу на довкілля.
«Реєстр обмежить контакт чиновника з суб'єктом господарювання, що особливо актуально у контексті боротьби з корупційними проявами і поліпшенням інвестиційного клімату в Україні. Але найголовніше, що новий механізм створить належні умови для збереження навколишнього природного середовища. ОВД дозволить зменшити ризики інвесторів, адже вони зможуть оцінити технічні, територіальні альтернативи планованої діяльності та обрати кращий варіант до початку її реалізації», - зазначив Остап Семерак.
Він зазначив, що якщо державна екологічна експертиза могла проводитись на стадії реалізації прийнятих рішень, здатних вплинути негативно на навколишнє середовище, то ОВД - на стадії планування діяльності задля запобігання шкоді довкіллю та до прийняття рішення про провадження господарської діяльності.
«У цьому суттєва і головна відмінність цих двох процедур», - сказав Остап Семерак.
Єдиний реєстр дозволить усім заінтересованим сторонам ознайомитись із відкритими процедурами з оцінки впливу на довкілля та швидко знайти дані по яким об'єктам чи видам діяльності здійснюється ОВД у різних регіонах України.
Розробка та підтримка функціонування Реєстру здійснюється у співпраці з Програмою розвитку ООН за фінансової підтримки Шведського Королівства. Пілотні проекти щодо розгляду перших справ з ОВД будуть здійснюватися за міжнародної технічної допомоги, зокрема у співпраці з проектом ЄС «Підтримка України в апроксимації законодавства ЄС у сфері навколишнього середовища» (APENA).
При Мінприроди також працює телефонна гаряча лінія з отримання додаткових консультацій щодо практичного функціонування ОВД
Ознайомитися із Єдиним реєстром можна за посиланням - http://eia.menr.gov.ua
Нагадаємо, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» передбачений Угодою про асоціацію з ЄС та впроваджує нову європейську модель процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД) замість існуючої екологічної експертизи. Законом також визначено переліки видів діяльності та об'єктів, які підлягають ОВД та щодо яких буде здійснюватись ОВД або на рівні Міністерства, або на рівні Департаментів/Управлінь з питань екології обласних державних адміністрацій.
Згідно Закону здійснення оцінки впливу на довкілля є обов'язковим до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Стадії та строки подання і зразки документів, необхідних для отримання висновку з ОВД чітко визначені Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля, який нещодавно було ухвалено КМУ.
Отримання висновку з оцінки впливу на довкілля суттєво відрізняється від інших процедур отримання дозвільних документів.
Наприклад, раніше для отримання висновку державної екологічної експертизи необхідно було зібрати, умовно кажучи, «20 погоджень від інших органів» подати їх до уповноваженого органу (ЦНАПу), а через 30 днів забрати позитивний або негативний висновок державної екологічної експертизи.
ОВД – це комплексна стадійна процедура з чіткими строками, яка є повністю прозорою і транспарентною та створює сучасні засади участі громадськості під час планування діяльності. Відповідно до Закону, порушення самої процедури здійснення оцінки впливу на довкілля є підставою для скасування висновку з оцінки впливу на довкілля.